Pages

Monday, March 1, 2010

Rayyan dengan hari minggunya

Talk about Rayyan again...and again...never stop coz i like its!!

Last week cuti 3 hari.Maulidur Rasul on Friday, continued by Saturday and Sunday. Best nye dapat cuti panjang skit. So dapatlah Rayyan jalan-jalan dengan papa n mama. Friday Rayyan balik kampung mama kat Klang.dekat jeee.otw balik singgah Giant USJ beli drypes Rayyan tgh sales kami pulun beli tiga pek.

Sampai kampung hujan lebat sangat. Rayyan seperti biasa la sampai je terus borak dengan nenek n atok. Entah apelah yang dia borak.Maklumlah dah lama tak jumpa. bila letih dia minum nenen n tido dalam buaian. Bila petang skit kami bawak Rayyan jalan-jalan pusing satu kampung naik motor. First time ni anak mama naik motor. Seronok sungguh tengok mata dia yang terkedip-kedip sebab kena angin. Malam tu dia lena awal mungkin sebab letih naik motor la tu.

 
Rayyan tengah borak dengan nenek


Sabtu pagi kami bangun awal sebab nak pegi pasar. pasar ni dikenali dengan nama Pasar Sabtu. Dah lama mama tak jejak pasar ni since kawin ngan papa coz selalu kalu balik kampung mesti sabtu petang. Papa pun first time baru pegi. Tak meriah sangat la pasar ni maybe dah ujung bulan kot.

Balik pasar kami lepak je kat rumah. Lepas asar baru berangkat balik KL. Rayyan dapat hadiah baju lagi cousin mama sebelah rumah bagi. Dah lama dia beli baju tu tapi tak terjumpa Rayyan lagi. Nampak gayanya daripada saiznya kenalah slalu pakaikan Rayyan baju ni. ngam2 je.sat lagi tak muat daaa...Rayyan kan Bamm bammm.

Balik tu kami ingat nak singgah Jom Heboh kat Bukit Jalil.Tapi cuaca nampak gayanya tak mengizinkan dan tak sesuai untuk membawa Rayyan.So, papa bawa mama n Rayyan p Sogo dan sekitarnya. Dapatlah Rayyan dua helai baju papa beli. Sekarang ni dah kena beli baju Rayyan secara berperingkat sebab baju dia pun dah ada yang tak muat... huhuuhu..Balik dari Sogo kami singgah rumah Tok Su Rayyan. Rayyan dapatlah jumpa Usu Tasya. Family Tok Mami pun ada sama. Wah gamat sungguh Tok Su rumah malam tu.

  
        Mata Bolat

 
        Rayyan ngan hobinya...tangan masuk mulut!!
     
  
 Rayyan n Papa
  
  
 Rayyan n Mama

  
 Kat Sogo.Rayyan borak ngan cermin!!!

  
 Sampai rumah Tok Su terus masuk dalam buaian. Bukan tido tapi main ball

Bila balik rumah Rayyan keletihan.Tido teramatlah lena. Bangun pun lewat. Hari Ahad kami tak jalan mana-mana. Lepak kat rumah je. Rayyan terpaksa tengok tv n practice meniarap!!go go chaiyok Rayyan!!!! Petang Cik Lin n Pak Lang Rayyan datang jenguk Rayyan. Suka la dia ada orang layan. Tapi lama-lama merengek gak. Ngantuk nak tido.

 
 Rayyan ngan Toys nye

  
 practice niarap

  
Rayyan letihlah mama....

  
cakkkk!!!!


Malam baru kami kuar rumah.Saja bawak Rayyan jalan-jalan. Kesian pulak satu hari tak jejak tanah macamlah Rayyan tu tau kan...bebenornya mamanya yang nak jalan..kui..kui.. Mama ajak papa makan roti canai.camna la nak kuruskan..makan roti canai + teh tarik lagi tu! complete set!!Takpelah sekali sekala kan pa.Papa pun bagi greenlight so apa lagi mama pun order laaa...

Daripada pengamatan mama, Rayyan ni memanglah tersangat suka jalan-jalan. Bila duduk rumah lama-lama dia akan gelisah. Kalu kena dibaringkan lama-lama lagilah dia merengek. Bila mama angkat je n bawak jalan-jalan tersangatlah suka. Siap gelak terkekeh-kekeh lagi tu.Dengan Rayyan pun kita tak boleh janji olok-olok. Kalu dah janji mesti kena tunaikan. Haaa jangan buat main-main dengan ini budak..Bijak ooo...

***selingan:
 pic pagi tadi otw pegi keja.Seperti biasa mengangkut Rayyan yang tgh tido.Tapi masuk keta je dia jaga daaa... Rayyan bucuk tak mandi lagi....hehehhee

 
 Sayang Rayyan






No comments:

Post a Comment