Pages

Isnin, 1 April 2013

pengasuh EL


beginilah dilema wanita bekerjaya.echewah!!!walaupun anak dijaga oleh pengasuh, kita perlu juga mengambil beberapa langkah protection apabila berlaku perkara-perkara seperti pengasuh EMERCENCY LEAVE. APa yang boleh kita buat selain kita pun EL @ pasangan kita EL, maka kita juga boleh mengantar anak kita ke saudara-mara @ kawan2 kita.

Begitulah yang terjadi pada diri aku. company aku mengikut sistem operating hour yang lama yang mana hari Isnin hingga jumaat kerja 81/2 jam dan pada hari sabtu kerja 4 jam dan bercuti sehari pada hari sabtu minggu pertama setiap bulan. Makanya hari sabtu lepas aku kena lah bekerja seperti biasa. papa pulak ada kelas seperti biasa. pengasuh pulak EL. 1st option nak antar pergi rumah Tok Su, Tok Su pulak balik SArawak. 2nd option nak antar kat rumah Abg aku, nak mintak tlg maid dia jaga tapinya, abg aku sekeluarga balik kg. ( Abg aku kat kg buat majlis aqiqah anak)..jadinya apa yang aku buat..........EL!!! no ...no ...no...rugi oo cuti hari SAbtu sbb 4 jam je keja. buat abis cuti tahunan aku ja.

Makanya....aku hangkut kedua2 boboiboy tu p opiz!!!!!wolaaa... oh ya biasanya si abg memang akan ikut aku tiap hari sabtu.


Baby Amsyar happy dapat ikut mama pegi work!! :)

si abg aku umpan main chop...then bukak kan cerita otomen kat youtube ja!hihihi


untie Mala pun tolong jaga kan si Amsyar!tq untie...
Nasiblah kedua-duanya behave ja kat opiz. mama pun agak malas nak buat keja. just observe mana-mana yang penting ja. tepat jam 1 petang berdezup kami bertiga balik kampung. papa memang tak dapat join sebab papa ada kelas.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan