Pages

Ahad, 19 April 2015

tugas surirumah

Dah masuk 4 bulan aku jadi fulltime housewife dan SAHM. Kiranya sebelum ni hanya part time aje! Siang pergi office dan tinggalkan anak2 di rumah pengasuh. aku tak tahu ape aktiviti anak2 di siang hari. Bila dah duduk kat rumah..nah! Baru kau tau mak siti! Camna susahnye nak handle! Dengan anak2 lagi..dengan rumah lagi...Fuh! Tarik nafas dalam2...lepas...

Macam harini hari Ahad..bila bangun tidur rutin aku gosok baju kerja papa, baju skol si abang. Then siapkan air minum utk diorg. Brekfast diorg otw nanti diorg tapau! Nanti aku but breakfast untuk aku ngan so adik aje.. Hihi.. Aku terus Mandi n solat. Walaupun tak keluar mama tapi dah terbiasa bangun pagi terus Mandi.. Bila wangi baru semangat nak but kerja rumah! Yolaa tu...haha

Kalau papa nak naik motor, aku tak perlu la antar diorg. Papa antar skali si abang. Sonang keje aku...just pick up abang tengahari ja nanti. Kalau tak tengahari pun aku keluar pick up abang.. Petang pulak kena pick up papa.

Bila dua2 dah ke office dan school jadinya tinggallah kami berdua. Adik bangun awal la plak. Bagi dia tengok TV. Aku terus speed kemas rumah, kemas bilik, sapu sampah..buang sampah Kat liar sebab harini Lori sampah akan datang pungut. Dum dam sum dam dalam setengah jam siap semua..boleh baring sat update blog! Hahah

Ni tengah lepak jiran sebelah plak panggil nama aku..jiran belah kanan rumah aku ni namanya kak yah memang rajin bagi aku makanan Dan lauk. Rezeki pagini dia bagi moi..panas lagi tu...Alhamdulillah..

Oklah..nanti sambung balik tugas surirumah ni... Memang take boleh abis dalam 1 entry..baru part pagi..aku nak breakfast dulu.perut dah menyanyi keroncong! Lalalala


Selamat pagi semua!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan