Pages

Sabtu, 27 Februari 2016

Kisah blog berhabuk dan si celcom

Assalam..

Ada sebab kenapa blog berhabuk.
Bukan sengaja nak ditinggalkan tapi sebab aku ada sebabnya..byk betul sebab kan! Haha

Satunya bila dah berpindah ke Langkawi ni, aku tak bekerja. Kat rumah pun tak de internet..hanya harapkan handphone aku yg pakai prepaid maxis ni.. Aku langgan yang 1.5gb rm30. Bolehla takat bukak fb..WhatsApp ngan blogwalking. Tapi kalau nak updated blog karang habis cepat plak data aku. Mula2 top up je laju..dah masuk minggu kedua nak bukak  fb pun lembab..

Aku ada nombor lagi satu. Celcom ni guna postpaid..lama dah guna.aku tak terminate sbb ni abang aku yang bagi. Dia kerja TM..jadi ada koata untuk staf. Takde monthly fees..ape yg aku guna tu ja masuk dalam bill. So, sayang aku nak terminate nombor ni. Kalau ada emergency at least boleh guna.bill aku tiap bulan just berapa ringgit ja. Tapi untuk tambah plan internet macam mahal plak. Sebab tu dulu aku ambik satu lagi nombor..guna prepaid maxis. Sebabnya dulu kerja.guna je wi fi dan pc office.

Tapi semalam, abang aku call kata celcom ada plan baru..nak ke tak? 10gb just rm80 monthly. Byk gilerrr data intenetnye... Aku pun kata OK! Terus dia proceed. Jadinya hp aku skrg dah lajuuu sangat internet nye..smpai tak tau nak surf ape lagi..hahaha.. So, xde alasan nak malas3 update ini blog OK!

Abg aku ambikkan yang plan first gold.. Dpt 10gb then ada mcm2 benefit lain. Antaranya unlimited call n SMS. Sape la yg aku nak bergayut nanti..huhu. Nak detail pasal plan ni boleh tengok website celcom. Terbuka pada semua.

Ok..nanti aku updated yang lain2. Banyak cerita nak di story kan di sini. Ye laah untuk memori dan tatapan di hari tua..chewahh...k. Bai!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan